Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
Waar zullen je kinderen later wonen?Zal er nog werk zijn voor hen?Zal je kind ooit een partner vinden?Zal het eigenlijk wel gelukkig zijn?Vroeger ging het zo: mensen kregen kinderen, voedden hen op zoals dat bij henzelf was gebeurd, en konden erop rekenen dat die kinderen het beter zouden hebben dan zij. Die gedachte is vandaag niet meer zo vanzelfsprekend. Onze jobs zullen overgenomen worden door robots. Er is steeds minder plaats om te leven. Vluchtelingenstromen en oorlogen zijn dagelijkse kost. Moeten we onze verwachtingen dan bijstellen?Ik was 10 in 2015 beschrijft tendensen die een invloed zullen hebben op de levens van kinderen en jongeren. Daarbij doet het niet aan glazenbolvoorspellingen, maar toont het aan waar we staan en waar het met de wereld nu echt naartoe gaat. Dit boek formuleert een duidelijk en optimistisch antwoord op de vragen van ongeruste ouders, opvoeders en leraren.Bron: https://www.lannoo.be/nl/ik-was-10-2015
Age group sociology --- Sociology of culture --- Educational sciences --- jeugdsociologie --- opvoeding --- pedagogiek --- jongerencultuur --- Sociology of environment --- Belgium --- Netherlands --- Opvoeding --- opgroeien --- KHCA --- Opvoeden --- Opgroeien --- 433 --- opvoeden --- 371 --- 304 --- Kinderen --- kinderen --- toekomst --- Opvoeding in de praktijk --- opvoeding in de praktijk --- Opvoeding. --- Child rearing --- PXL-Education 2015 --- opvoedkunde --- Onderwijs --- 420 --- toekomstdenken --- pédagogie
Choose an application
Dit boek duidt aan dat het 'aanpakken van de kinderrechten' een basisopdracht is voor iedereen die van ver of dichtbij te maken heeft met onderwijs en/of sociaal-agogisch werk. Na een ruime behandeling van de kinderrechten in het algemeen ligt de klemtoon op de praktijk, zodat het boek een aanzet is tot onderwijskundig en agogisch handelen. Deze uitgave is een neerslag van het congres 'Kinderrechten aanpakken' dat plaatsvond in Antwerpen op 6 februari 2004. Boordevol verwijzingen naar organisaties, instanties en personen die werken rond kinderrechten evenals naar workshops en educatief materiaal daaromtrent.
kinderrechten --- Human rights --- Educational sciences --- Age group sociology --- Colloques --- Colloquia --- Droits de l'enfant --- Kinderrecht --- Rechten van het kind --- 342.733 --- 180 Kinderrechten --- 371.014.1 --- 252 Mensenrechten --- Kinderrechten --- 397.13 --- 342.7 --- Emancipatie --- Filosofie --- Maatschappelijk welzijn --- Onderwijs --- Opvoeding --- Pesten --- Seksualiteit --- Vrijheid van onderwijs. Recht op onderwijs --- Recht op onderwijs. Leerplicht. Verlenging van de leerplicht --- Jeugdrecht --- 371.014.1 Recht op onderwijs. Leerplicht. Verlenging van de leerplicht --- 342.733 Vrijheid van onderwijs. Recht op onderwijs --- Provincie West-Vlaanderen
Choose an application
In dit boek bespreken de auteurs de theorie over groepsprocessen bij kinderen en jongeren en de praktische toepassing ervan aan de hand van voorbeelden en interventies. Eerst wordt per hoofdstuk een fase van groepsontwikkeling beschreven, waarbij de individuele ontwikkeling van het kind of de jongere wordt gekoppeld aan de groepsfase. Ook geven de auteurs bij elke fase informatie over het begeleiden van de groep en doen zij suggesties voor spel- en werkvormen die direct toepasbaar zijn. In de laatste drie hoofdstukken komen aspecten aan bod die niet gekoppeld zijn aan een specifieke groepsfase. Er is onder andere aandacht voor culturele diversiteit, problematiek rond hangjongeren, leefgroepen, virtuele groepen en pesten. De groep waarin kinderen en jongeren zich bevinden, heeft een sterke invloed op hun ontwikkeling. Omgekeerd bepalen kinderen en jongeren met hun eigen ontwikkeling de dynamiek binnen de groep. Professionals die deze groepen begeleiden, kunnen groepsdynamische processen bijsturen en zo bijdragen aan een goede ontwikkeling van de groep en van ieder kind. In "Ontwikkeling in de groep" bespreken de auteurs de theorie over groepsprocessen bij kinderen en jongeren en de praktische toepassing ervan aan de hand van voorbeelden en interventies. Eerst wordt per hoofdstuk een fase van groepsontwikkeling beschreven, waarbij de individuele ontwikkeling van het kind of de jongere wordt gekoppeld aan de groepsfase. Ook geven de auteurs bij elke fase informatie over het begeleiden van de groep en doen zij suggesties voor spel- en werkvormen die direct toepasbaar zijn. In de laatste drie hoofdstukken komen aspecten aan bod die niet gekoppeld zijn aan een specifieke groepsfase. Er is onder andere aandacht voor culturele diversiteit, problematiek rond hangjongeren, leefgroepen, virtuele groepen en pesten. Op de website staan onder meer spel- en werkvormen en aanbevolen literatuur (bron: covertekst)
groepsdynamica --- groepswerk --- jongeren --- kinderen --- werkvormen --- 305.2 --- Groepsdynamica --- Normen --- Rollenpatronen --- ontwikkelingspsychologie --- opvoeding --- sociale psychologie --- teamrollen --- Groepswerk (groepsdynamica) --- Ontwikkeling ; sociaal --- Groepspsychologie ; jeugd --- Groepspsychologie ; kinderen --- S20110264.JPG --- jeugd --- Psychologie van groepen --- 361.13 --- 362.8 --- Age group sociology --- Primary groups --- Educational sciences --- pedagogiek --- departement Gezondheidszorg 11 --- communicatie --- groepscommunicatie --- groepsontwikkeling --- Groepsdynamiek --- Kinderen --- Ontwikkelingspsychologie --- Sociale psychologie --- Pedagogiek --- Kinderopvang --- Basisonderwijs --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Secundair onderwijs --- Vrije tijd --- Hangjongeren --- Leefgroep --- Jeugdzorg --- Justitie --- Jeugd --- Kind --- Hangjongere --- Beleid --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Jongere
Choose an application
Wat bezielt jongeren? Wat houdt hen bezig? Wat is hun leefwereld? In het boek Jongeren binnenstebuiten worden belangrijke thema's uit de leefwereld van jongeren beschreven en uitgediept. Zo wordt ingezoomd op hun gevoel van zelfwaarde, hun schoolwelbevinden, hun onveiligheidsgevoelens, de mate waarin ze (zich voornemen om te) participeren in de democratie, hun ICT-gebruik en hun levensloopperspectieven. Deze thema's worden aan de hand van (inter)nationale bronnen en eigen analyses grondig onderzocht en besproken. Het boek richt zich tot beleidsmakers, onderzoekers, jeugdwerkers en iedereen die in de leefwereld van jongeren geïnteresseerd is. Dankzij de diversiteit aan thema's en het gebruik van recent empirisch materiaal gekoppeld aan de inbreng van internationale inzichten, zal ieder in het boek zijn gading vinden.
Jeugd --- Sociale agogiek --- Sociaal-wetenschappelijk onderzoek. --- Jeugdwerk- en beleid. --- jongerencultuur --- jeugd --- Age group sociology --- gender --- #SBIB:303H34 --- #SBIB:314H330 --- #SBIB:316.7C131 --- Academic collection --- 362.8 : 008 --- 362.8 : 301.03 --- 362.8 --- 663 Jeugd --- 187.2 Kinderrechten en Sport --- 308.4 --- Lerarenopleiding : CVO --- Jongeren : leefwereld --- Jeugdcultuur --- 316.35 --- Kwalitatieve methoden: grondige gevallenstudie, casework, social work --- Bevolkingsstudies: leeftijdsgroepen: jeugd: algemeen --- Cultuursociologie: jeugdcultuur --- jeugdcultuur --- jeugdsociologie --- jeugdproblematiek - jeugdwerk - (zie ook 331.626-053.7, 369.4, 374.3) --- sociale groepen - jeugd --- Sociologie van de jeugd --- criminologie --- Jeugdonderzoeken --- Sociologisch onderzoek --- Vlaanderen --- Relaties --- Zelfwaardering --- Welbevinden --- Onderwijs --- Onveiligheidsgevoel --- Gender --- Burgerschap --- Democratie --- ICT-vaardigheden --- Levensverwachting --- jongeren --- zelfwaarde --- ICT --- onderwijs --- 091761.jpg --- Jeugdonderzoek --- Relatie --- Media --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Emigratie --- Patiënt --- Jongere
Choose an application
Sociaal of eenzaam ? Rebels of braaf ? Ontdek hoe de jeugd echt is De mythes over de nieuwe generatie jongeren ontkracht. Feit. De nieuwe jongeren zijn anders. Maar zijn ze slimmer en sneller ? Of zijn ze liever lui dan moe ? Zijn ze traditioneler of net weer niet ? In hun toegankelijke en spitse stijl hangen Pedro De Bruyckere en Bert Smits een herkenbaar beeld op van de jongere van nu. Alles wat werknemers, leerkrachten en ouders moeten weten over de nieuwe generatie jongeren. Compleet met tips en aanbevelingen. Bron : http://www.boekenbank.be
Jeugd. --- Jeugdcultuur. --- jeugdpsychologie --- Age group sociology --- jongerencultuur --- jeugdsociologie --- jeugd --- jeugdmentaliteit --- Jongeren --- Jongerencultuur --- Maatschappij --- #SBIB:314H330 --- #SBIB:316.7C131 --- #SBIB:316.8H12 --- 663 Jeugd --- #KVHB:Jeugd --- #KVHB:Jongerencultuur --- 308.4 --- jeugdcultuur --- opvoeding --- AA / International- internationaal --- 15 --- 201 --- 323 --- jongeren --- maatschappij --- Jeugd (werkende jongeren) --- Jeugdcultuur --- jeugdcultuur (ler) --- jongeren (ler) --- 113881.jpg --- Jeugd --- 691 --- Bevolkingsstudies: leeftijdsgroepen: jeugd: algemeen --- Cultuursociologie: jeugdcultuur --- Welzijns- en sociale problemen: sociaal gehandicapten (thuislozen, bijzondere jeugdzorg) --- sociale groepen - jeugd --- Psychologie. --- Sociologie: algemeenheden. --- Sociale problemen van en zorg voor jeugdigen --- 362.8 --- Pedagogie en didactiek --- Youth --- Adolescence --- Social conditions --- 316.7 --- 304 --- Levenswijzen --- Beeldvorming --- 65.012.4 --- Team personeel talenten leidinggeven leiderschap coachen adviseren samenwerken gedrag --- 65.012.4 Management. Directorate. Technique and methods of management --- Management. Directorate. Technique and methods of management --- 316.7 Cultuursociologie --(algemeen) --- Cultuursociologie --(algemeen) --- cultuursociologie. Culturele context van het sociale leven --- Welzijnswerk 36 --- Psychologie --- Sociologie: algemeenheden --- Kinderpsychologie --- Sociologie --- Kinderen en jeugd --- Adolescenten --- Trends --- Ontwikkelingspsychologie --- #gsdbP --- Jeugdpsychologie --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Kind --- Adolescent --- Trend --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Sociology of minorities --- Jongere --- 308.4. --- Beeldvorming. --- Jongeren. --- Jongerencultuur. --- Team personeel talenten leidinggeven leiderschap coachen adviseren samenwerken gedrag. --- jeugd. --- jongeren. --- Bevolkingsstudies: leeftijdsgroepen: jeugd: algemeen. --- Cultuursociologie: jeugdcultuur. --- Cultuursociologie. Culturele context van het sociale leven. --- Cultuursociologie --(algemeen). --- 433 --- opvoeding in de praktijk
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|